25.1.2011

Haluan nähdä muutakin

Eilen Helsinkiin ilmaantui 21 bussi- ja raitiovaunupysäkille viesti siitä, että moni meistä on kyllästynyt mainosten ylivaltaan kaupungeissa. Tarkoituksena on siis herättää ihmisiä pohtimaan mainosten valtavaa määrää ja sitä, haluaisimmeko mieluummin muuta katseltavaa. Tänään näin Oopperan pysäkillä julisteen ihan livenä, ja hyvältähän se näyttää. Julisteessa on kaikkien kampanjan rahoittamiseen osallistuneiden pienet viestit siitä, mitä he haluaisivat nähdä. Julisteessa on siis paljon luettavaa myöhästeleviä busseja ja ratikoita odotteleville :)

Julisteessa osallistujat kertovat haluavansa nähdä muun muassa: luovuutta ja lumoa, ilmaisia ilmoitustauluja, tavallisten ihmisten jokapäiväistä rakkautta, elämää, valokuvia, nousevien katutaiteilijoiden taidetta ja runoja ja mininovelleja. Mäkin haluan! Kampanjaan voi tutustua facebookissa tai täällä

Huonona puolena kampanjassa on roposten kiliseminen JCDecauxin kassaan. Yritys on yksi maailman suurimmista  ulkomainontayrityksistä. Mutta ei mahda mittään, jostain se on alotettava.

Ei kommentteja: