5.3.2011

Alkuvuoden kirppisostokset



Alkuvuoden aikana (mun ajanlaskussa vuosi juuri vasta vaihtui) en ole juurikaan tehnyt kirppisostoksia. Vaikka keskimäärin sanoisin käyväni ehkä kerran viikossa jollain kirpputorilla, niin aika harvoin silti olen oikeanlaisella penkomistuulella. Ja harvoin ne huippuaarteet sieltä nokan eteen itsestään pomppaavat. Teen usein sellaisia parin minuutin vierailuja johonkin matkan varrella olevalle kirppikselle.

Jotain olen kuitenkin tänä vuonna jo ostanut, joten esittelenpäs ne :) Tuossa jokunen viikko sitten käytiin Espoossa kirppiskierroksella. Matinkylän kierrätyskeskuksesta ostin pyöränkorin ja keväthuivin, muuta ei mukaan tarttunut. Sekä Niittykummun että Soukan Fidat vaikuttivat hyviltä paikoilta, mutta tällä kertaa ei löytynyt mulle mitään. Muutamilla itsepalvelukirppiksillä käytiin kanssa, Olarissa ja Kaitaan kyläkirppiksellä, mutta ne eivät tehneet suurta vaikutusta.

Tuo sininen pyöränkori oli mun mielestä aika hyvä ostos, sopii hyvin mun siniseen helkamaan :) Kori maksoi euron, opiskelija-alennuksen jälkeen 80 senttiä. Mun edellinen pyöränkori varastettiin, joten mitään uutta ja kalliimpaa koria en enää olisi halunnut ostaa. Huivi maksoi 2 euroa. Tuollaisia samantyylisiä tulee aika usein vastaan, mutta tämä huivi on normaalia suurempi, ja pääsi ostoskoriin sen takia. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin nihkeästi kaulan ympäri ylettyvät huivit.
Viime viikolla Hämeentien Fidasta löytyi vielä tuollaiset korvikset, hinta taisi olla 3,80. Käytän aika paljon korviksia, mutta ne on kaikki sellaisia arkikäyttöön soveltuvia, ja joskus olen kaivannut juhlallisempiin tilanteisiin jotain hienompia killuttimia. Nuo näyttävät kauniisti patinoituneilta, ja joku tuossa helmien ja timanttien yhdistelmässä kiehtoo. Yhtään en osaa sanoa, ovatko nuo vanhat vai jotain viime vuosien rihkamaa. 

Ei kommentteja: