17.4.2011

hamekelit!

Ulkona näyttää keväältä, ja ekaa kertaa moneen kuukauteen tekee mieli laittaa hame päälle. Yleensä alan heti ensi pakkasten aikaan käyttää pitkiksiä, ja keväällä lämpöasteet saa nousta aika korkealle ennen kuin olen valmis käyttämään vain yhtä kerrosta housuja tai hametta. Olen mä tässä jonkun aikaa jo kulkenut farkuissa ilman välikerrosta, mutta vasta nyt voisi myös hameen käyttäminen tuntua ihan houkuttelevalta ajatukselta.

Viime kesän huippuhelteinä ärsytti, että mulla ei ole oikein mitään hellemekkoja tai oikein vilpoisia hameita. Olen siitä syystä koittanut kirppareilla pitää silmät auki hellehamosten varalta. Jo viime syksynä ostin valtterilta tuollaisen Roxy Life- merkkisen ihanan ohutta kangasta olevan mekkosen. Kankaan tunnun lisäksi tykkään kuosista ja taskuista, mutta päällä se ei valitettavasti näytä ihan niin kivalta kuin ostaessani kuvittelin. Taskut eivät jotenkin asetu kohdilleen. Mutta onpa ainakin vilpoisa.


Toinen hellekelejä odottava kirppisostos on Kaivarin kanuunasta löytynyt valkoinen pitkä hame. Hame taitaa olla itse ommeltu, ja siinä on hienot pitsikaistaleet. Hame näyttää mun mielestä siltä, kuin siinä pitäisi juosta lämpiminä kesäöinä viljapelloissa. Katsotaan miten käy, voi olla etten opi käyttämään pitkää hametta.



Kolmas talven hameostos on kierrätyskeskuksesta löytynyt suomalainen Merlyn-merkkinen kukkahame. Hameessa on vuori, joten sen voisi ottaa jo nyt sukkisten kanssa käyttöön. Mä vaan luulen, että tykkäisin siitä enemmän vähän lyhyempänä. Mulla on ompelukone lainassa, joten pitäisi siis ryhtyä lyhentämishommiin. Ommellessa käy vaan liian usein niin, että jonkun mennessä pieleen koko projekti jää kesken. Ja vaatekaappiin muuttaa yksi käyttökelvoton vaate lisää, jonka kuvittelen joskus saavani kuntoon.

Ei kommentteja: